Κυριακή, 5 Αυγούστου 2012

Βιταμίνη Β1


 Οι βιταμίνες που ανήκουν στην ομάδα Β είναι βιταμίνες που έχουν μεγάλη σημασία για την σωστή λειτουργία του οργανισμού. Το όνομα βιταμίνη Β μπορεί να αναφέρεται σε οποιοδήποτε μέλος του συμπλέγματος βιταμίνης Β, συμπεριλαμβανομένης της θειαμίνης, ριβοφλαβίνης, νιασίνης, νιασιναμίδης, στην ομάδα Β6, βιοτίνη, παντοθενικό οξύ, φολικό οξύ, παρααμινοβενζοϊκό οξύ, ινοζιτόλη, κυανοκολαβαμίνη (η βιταμίνη Β12) και χολίνη.
Η Β1 είναι ο πιο βασικός παράγοντας για τον μεταβολισμό των υδατανθράκων, του λίπους και των πρωτεϊνών, με σκοπό την απελευθέρωση ενέργειας. Βοηθάει στην παραγωγή γάλακτος στις γυναίκες που θηλάζουν.
Η βιταμίνη Β1 θεωρείται απαραίτητη, αφού βοηθάει στην ανάπτυξη, την καλή λειτουργία της καρδιάς, την υγεία του μυαλού και του νευρικού συστήματος.
Όσο περισσότερη μυϊκή και πνευματική δραστηριότητα κάνει κάποιος άνθρωπος, τόσο περισσότερη ποσότητα βιταμίνης Β1 χρειάζεται.
Πέραν τούτου η Β1 είναι αντινευρωτική, αντιγηραντική και προλαμβάνει την δυσκοιλιότητα. Διατηρεί επίσης τα ερυθρά αιμοσφαίρια σε κανονικά επίπεδα, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος καθώς και εμποδίζει την κούραση αυξάνοντας την αντοχή.
Από την έλλειψη της Β1 προκαλούνται καρδιακές βλάβες. Επιπλέον επιστήμονες έχουν συνδυάσει την έλλειψη της βιταμίνης B1 με την εμφάνιση του διαβήτη και ορισμένων μορφών καρκίνου.
Το σώμα μας χρειάζεται κατά μέσο όρο 1,5 με 2 mg βιταμίνης B1, η οποία ωστόσο δεν αποθηκεύεται και γι’ αυτό χρειάζεται να την προμηθευόμαστε καθημερινά.
Ορισμένα τρόφιμα, στα οποία περιέχεται η Β1 σε διάφορες ποσότητες:
  • Ημερήσια δόση: Η ημερήσια δόση της θειαμίνης πρέπει να είναι στο 1,5 mg. Είναι τοξική σε πολύ μεγάλες δόσεις.
  • Πηγές φυσικής βιταμίνης Β1: Μαγιά μπύρας, κόκκινο κρέας, βασιλικός πολτός, ξηροί καρποί, όσπρια, δημητριακά, μαύρο ψωμί, γάλα, αυγά, συκώτι.
Η έλλειψη ή η ανεπάρκεια της θειαμίνης μπορεί να προκαλέσει πλήθος συμπτωμάτων και αρνητικών καταστάσεων, όπως αδυναμία, μυϊκή ατροφία, κούραση, ανορεξία, απώλεια βάρους, νευρικότητα, έλλειψη συντονισμού, ταχυκαρδία, πονοκεφάλους, ευερεθιστικότητα, ακόμα και διάφορες ψυχώσεις. Επίσης μπορεί να οδηγήσει και σε βλάβη των νεύρων (φλεγμονές του περιφερικού νευρικού συστήματος ή αλλιώς περιφερική νευροπάθεια).
Η σοβαρή ανεπάρκεια θειαμίνης μπορεί να οδηγήσει σε εγκεφαλική βλάβη και απώλεια μνήμης.
Εν κατακλείδι, η έλλειψη μιας από τις βιταμίνες Β συνήθως σημαίνει ότι υπάρχει και έλλειψη σε κάποια άλλη βιταμίνη του συμπλέγματος, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ανωμαλίες του μεταβολισμού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Πηγή http://www.healthypharmacy.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.